پیکر شهید “علی موسوی ” ربوده شد

 
 

Sent to you by Mehrdad via Google Reader:

 
 

via جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها by جنبش راه سبز on 12/28/09



شبکه جنبش راه سبز (جرس): نیروهای امنیتی و نظامی نگران از برگزاری تشییع میلیونی پیکر شهید "علی موسوی " پیکر او را از بیمارستان ربودند.

 

خواهرزاده مهندس میرحسین موسوی گفت:«جنازه برادرم را از بیمارستان ابن‌سینا برده‌اند و ما هرکجا دنبالش می‌گردیم کسی مسئولیت قبول نمی‌کند.»

 

سید رضا موسوی برادر سید علی حبیبی موسوی خامنه که در ظهر روز عاشورا با اصابت گلوله به شهادت رسید، در گفتگو با پارلمان‌نیوز، در مورد مراسم تشییع و خاکسپاری، اظهار داشت:«متاسفانه جنازه برادرم را از بیمارستان برده‌اند و هرچه می‌گردیم جنازه را پیدا نمی‌کنیم.» وی تاکید کرد:«هیچ‌کس مسئولیت بردن جنازه را قبول نمی‌کند و پاسخگوی ما نیستند.»

 

موسوی ادامه داد:«تا زمانیکه جنازه را پیدا نکنیم برگزاری هرگونه مراسمی منتفی است.» خواهرزاده مهندس موسوی خاطر نشان کرد:«هر زمان که جنازه برادرم پیدا شود از طریق رسانه‌ها در مورد مراسم اطلاع رسانی خواهیم کرد.»

روایت چگونگی شهادت علی موسوی

خبر ربوده شدن پیکر علی حبیبی موسوی در حالی امروز منتشر شد که شب گذشته رسانه های وابسته به دولت سعی کرد که تا با ترسیم سناریویی دیگر شبیه سناریوی "ندا آقا سلطان" قتل علی موسوی را اقدامی از سوی مخالفان دولت عنوان کنند.

اما شب گذشته محسن مخملباف در مطلبی که در وبسایت خود منتشر کرد، نحوه کشته شدن خواهرزاده موسوی را شرح داد.

به گزارش جرس، این کارگردان شناخته شده ایرانی در وبلاگ خود اینگونه می نویسد:" سید علی موسوی حبیبی از چندین روز قبل تلفنی بارها تهدید به قتل شده است. خانواده او از این تهدیدها با خبر بوده اند و برایش ابراز نگرانی می کرده اند.

امروز "عاشورا" یک پاترول جلوی در خانه آن ها ابتدا چندین نفر را جلوی چشم سید علی موسوی زیر می گیرد، بعد از درون پاترول 5 نفر از نیروهای امنتی پیاده می شوند و یکی از آن ها از نزدیک ترین فاصله با کلت به سینه سید علی موسوی شلیک می کند طوری که گلوله از پشت او خارج می شود. بعد آن 5 نفر با پاترول سراسیمه می گریزند. برادر زن سید علی او را به بیمارستان می رساند اما قبل از آن که سید علی موسوی به بیمارستان برسد به شهادت نائل می شود.

 

 

امشب نیروهای امنتی به بیمارستان رفته اند و گفته اند جسد سید علی موسوی را با خود به پزشکی قانونی کهریزک می بریم و خانواده شهید را تهدید کرده اند که حق برگزاری مراسم را ندارند. (احتمال آن وجود دارد که شبانه پیکر او را مخفیانه به خاک بسپارند تا مانع از مراسم تدفین او شوند.)

 

 

سید علی موسوی 43 سال داشته است و پدر 2 فرزند است. او صاحب یک دختر 17 ساله و یک پسر 7 ساله است. ابراهیم موسوی برادر او پیش از این در جنگ شهید شده است. خانواده شهید موسوی معتقدند این یک ترور از قبل طراحی شده است برای فشار آوردن به مهندس میرحسین موسوی و فامیل او.

 

 

از آنجا که حکومت پیکر شهدای عاشورا را برای جلوگیری از مراسم تدفین ربوده است، مردم ایران در هر کجا مراسم بزرگداشت شهدای ربوده شده عاشورای امسال را در خیابان ها برگزار خواهند کرد. در همان محورهای عاشورا.
 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست: