تاریخ را ورق بزنیم

اسناد جنایات نیروی انتظامی در روز عاشورا

این فیلمها دارای صحنه های دلخراشی از زیر گرفتن مردم توسط ماشین نیروی انتظامی می باشد.
از افراد دارای بیماری قلبی و کودکان خواهشمندیم از دیدن این فیلم خودداری کنند.

http://www.youtube.com/watch?v=GD9BBLSiYFA
http://www.youtube.com/watch?v=VAaPnAQDHhU
http://www.youtube.com/watch?v=yJNIAdhXg14
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سند پاره کردن قرآن توسط سپاه در زابل


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
این هم عکس تیراندازی لباس شخصی ها

احمد رضا از فرمانده هان پلیس گفته است:"نیروی انتظامی در اغتشاشات امروز از سلاح استفاده نکرده است".
نه تنها او ، بلکه دادستان هم گفته که کشته شدگان جز علی موسوی بقیه با هر چیزی جز گلوله کشته شده اند. شاید درست می گویند چون در ایران پدیده ای داریم به  نام لباس شخصی ها. گویا هم قرار نیست در هیچ دادگاهی محاکمه شوند. این تازه ترین عکس ها نشان می دهد حاکمیت (پلیس یا لباس شخصی) ، مسلح بوده اند و اتفاقا شلیک هم کرده اند:






ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 درگیری شدید در شیراز

از حوالي ساعت يازده صبح، گروهي به سرکردگي سرهنگ ابراهيم عزيزي و محمدباقر ولدان با پوشيدن کفن حمله به مسجد قبا را آغاز کرده‌اند. عزيزي فرمانده سابق بسيج شيراز و فرماندار کنوني شهرستان شيراز است و ولدان طلبه‌اي که چندي پيش با تهيه طومار عليه آيت‌الله‌العظمي سيد علي‌محمد دستغيب فتنه‌اي بزرگ برانگيخت و آيت‌الله سيد عبدالعلي آيت‌اللهي رفتار او را «فريبکاري شيطاني» خواند. مهاجمان براي اشغال مسجد مي‌کوشند و محافظان مسجد قبا و پيروان و طلاب آيت‌الله دستغيب به شدت در حال مقاومت‌اند. تا اين لحظه، درگيري ادامه دارد. در دوران جنگ تحميلي، مسجد قبا بزرگ‌ترين پايگاه اعزام نيرو به جبهه بود و از نظر تعداد شهدا گويا در ايران حائز رتبه نخست است. مهاجمان کساني‌اند که در حوادث اخير به قمار مرگ و زندگي دست زدند و اينک با چرخش اوضاع مي‌کوشند براي حفظ منصب و مقام خود شهر را به خون کشند. اين آخرين برگ آنان در اين قمار خونين است. حوادث امروز، اگر فوراً از سوي مقامات عالي مملکتي، مهار نشود مي‌تواند به کشتار و آشوب بينجامد. کشته شدن طرفين کاملاً محتمل است. پيامد اين حادثه قابل پيش‌بيني نيست. تخريب يا به آتش کشيدن مسجد قبا لکه ننگي بزرگ و نازدودني بر دامان مهاجمان و حاميان ايشان خواهد بود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
علم و صنعت به خاک و خون کشیده شد

به گزارش خبرنگار جرس در تهران، دانشجويان هوادار جنبش سبز دانشگاه علم و صنعت به روال هر هفته که سه شنبه ها در حمايت از اين جنبش راهپيمايی اعتراضی برگزار می کردند، امروز نيز چنين تجمعی را برگزار کردند. اما اين بار از روز گذشته بسيج نيز فراخوانی داده بود که امروز سه شنبه آنها نيز تجمعی را برگزار خواهند کرد.
امروز تجمع هر دو گروه شکل گرفت، دانشجويان هوادار جنبش سبز که قريب به هزار و پانصد نفر بودند و دانشجويان بسيجی که حدود صد و پنجاه نفر بودند. هر دوگروه شعارهای خود را سر می دادند که به طور ناگهانی حدود هزار نفر لباس شخصی و بسيجی با چوب و چماق و با شعار "حيدر حيدر" و "ماشالله حزب الله" به سمت دانشجويان معترض حمله کردند در اين حمله حدود ده دانشجو به شدت زخمی شدند که برخی از آنها به بيمارستان منتقل شدند. همچنين دانشجويان می گويند که بين ده تا پانزده تن از دانشجويان نيز توسط نيروهای لباس شخصی ربوده شده اند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مقاله ی سردبیر نیویورک تایمز: جنگ ایران علیه مردمش

ما همه تحت تأثیر شجاعت ایرانیانی قرار گرفته ایم که با وجود بیرحمی بی وقفه و بی شرمانه ی دولتشان، بر استیفاءِ حقوق خود پای می ورزند. رهبران ایران چنان با بیچارگی در تلاش برای فرو نشاندن موج ناآرامی های مردمی هستند که برایشان حتی دیگر عاشورا - روز مرگ مقدس ترین شهید شیعه - نیز مقدس نیست. این روز که [امسال] مصادف با یکشنبه بود، همیشه زمان برگزاری یادبودی آرام و صلح آمیز [برای شهدای عاشورا] بوده است. حتی در زمان جنگ نیز دولت های ایرانی به منع خشونت طی دو ماه [محرم و صفر] احترام گذاشته اند. اما ره...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تصاویری از اصابت گلوله های ساچمه ای نظامیان به شهروندان معترض

تصویر یکی از شهروندان تهرانی در زمان اعتراضات مردمی در منطقه چهارراه کالج که مورد اصابت گلوله های ساچمه ای نیروی انتظامی قرار گرفته است در پی می آید.
به گزارش واحد اندیشه و بیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در اعتراضات مردمی مورخ 6 دیماه (عاشورا) در تهران، تعدادی از شهروندان تهرانی در محدوده چهارراه کالج این شهر مورد تیراندازی نیروهای نظامی قرار گرفتند، در طی این اقدام در این محدوده دست کم یک تن از شهروندان حاضر در صحنه جان باخته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند..
مجروحان حادثه مذکور به بیمارستانهای مختلفی منتقل شدند، بسیاری نیز در هراس از بازداشت از رفتن به بیمارستان سر باز زده اند.
در ذیل تصاویر یکی از شهروندان مورد اشاره که مورد اصابت صد و بیست تیر ساچمه ای قرار گرفته است و طی روز گذشته قبل از بازداشت شدن از بیمارستان گریخته است را مشاهده میکنید.




ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مجتبی اداره امور را بدست گرفته است

گزارشهای متعدد از حلقه قدرت حکومت حکایت از رهبری فعال مجتبی خامنه ای دارد. پس از چندین ماه بحث و جدل، حامیان نظریات خشونت بار مجتبی فزونی گرفته و خشک مغزترین لایه های مسئولان ارشد حکومتی پیرامون وی جمع شده و خواستار سپرده شدن مسئولیت حل بحران بدست وی شده اند. افرادی نظیر حجازی، طائب، نقدی و فیروزآبادی بعنوان هسته مرکزی، با حمایت قشریونی همچون جنتی، احمد خاتمی، مصلحی، ذوالنور و حسینیان بر این موضوع پافشاری داشته اند که رهبر بدلیل بالا رفتن سن و همچنین فرسودگی ناشی از بیماریهایش، بیش از حد محافظه کار شده و با مماشات با مخالفین، سبب گسترش جنبش سبز و ریشه دوانیدن آن گردیده و هر روز هزینه سرکوب و نابودی این جنبش برای نظام بیشتر می شود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
احمدی و یاران


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دویچه وله: مجازات مرگ تظاهر کنندگان ایرانی‌ را تهدید می‌کند

رژیم ایران میکوشد با اعمال اشدّ مجازات علیه مخالفین داخلی‌ و تهدید کشور‌های بیگانه اوضاع را مجددا تحت کنترل خود در آورد. مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد "اشدّ مجازات" برای تظاهر کنندگان را می‌کند. در پیغامی که از طرف علی‌ لاریجانی در روز ۲۹ دسامبر از تلویزیون پخش شد، به تشدید قوانین [مجازات] علیه اقدامات موهن تظاهر کنندگان اشاره شده بود. از سوی دیگر، و در حالیکه منظور رئیسی مجلس از لفظ "اشدّ مجازات" کاملا واضح نبود، نائب رئیس مجلس محمد رضا باهنر اعلام کرد که نمایندگان آمادگی آن را دارند که طی‌ ۲۴ ساعت "مجازات اعدام" را به صورت قانونی‌ امکان پذیر سازند. وی همچنین افزود مجلس میان تظاهر کنندگان "ضد انقلاب" و "اپوزیسیون اصلاح تالاب" که در چارچوب قوانین عمل میکنند تفاوت قائل خواهد شد. به "اصلاح طلبان پیشنهاد شده که فاصله خود از تظاهر کنندگان را کاملا حفظ کنند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فیلم درگیری مسجد سفارت جمهوری اسلامی برلین

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سرکوزی: فرانسه در کنار مردم ایران است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، نیکلاس سرکوزی، رئیس جمهور فرانسه امروز سرکوب خشونت آمیز معترضان در ایران را قویا محکوم کرد و به رژیم تهران هشدار داد که با افزایش سرکوب، اوضاع وخیم تر خواهد شد.
بنا براین گزارش، کاخ الیزه روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه سرکوب خونین معترضان در ایران را قویا محکوم می کند.
در این بیانیه آمده است، مردم ایران ماهها است که بطور مسالمت آمیز در پی حقوق جهانشمول و حق تعیین سرنوشت خود هستند. فرانسه در کنار آنها ایستاده است. رئیس جمهور فرانسه از رژیم تهران می خواهد که به خشونت علیه معترضان خاتمه دهد، و هشدار می دهد که افزایش سرکوب، اوضاع را وخیم تر خواهد کرد.
این بیانیه می افزاید، فرانسه امیدوار است که مردم ایران بتوانند به هدف خود که رسیدن به صلح، دموکراسی، رفاه و آشتی با جامعه بین المللی است، دست یابند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دیگر نمیخواهیم شهید دهیم. صدا سیما را فتح کنیم. توهین به امام حسین مهمتر است یا رد شدن ماشین از روی هموطن من؟

حالم بد شد. از دیروز بیش از 100 فیلم از کشته شدن و زخمی شدن مردم کشورم دیدم آنهم بدست مدعیان رهبری کشور. بیشرفها اخبارشان را که نگاه میکنی فقط یک سری زن چادری و مرد ریشو ی خیابانها را جلوی دوربین میاورند که قلبمان درد گرفت که روز عاشورا مردم سوت میزدند. تف به قلب نجست. برو ببین چه جوری با ماشین پلیس از روی هموطنت رد میشوند. اگر عزادار حسین هستی باش. به من ربطی ندارد. ولی او 1400 سال پیش مرد و اینها که هموطنت بودند همین دو روز پیش مردند. به امام حسین چه توهینی شد؟ مردم ایران آمدند تا حرف بزن...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فرزند کروبی خبر داد: پدرم نیمه حبس شده است

شبکه جنبش راه سبز (جرس): حسین کروبی فرزند ارشد مهدی کروبی در گفتگو با دویچه‌وله از خانه‌نشینی پدرش و کم کاری محافظان وی خبر داد و گفت: پدرم تقریبا نیمه حبس است. چند روز است که محافظانش او را اینور آنور نمی برند. آنها تحت فرمان نیروی انتظامی هستند و معلوم است از جایی دستور دارند. طوری شده که پریشب که می‌خواست روضه برود ، من او را با ماشین خودم بردم.
حسین کروبی با اشاره به خشم پدرش از مشاهده رفتار ماموران با مردم در روز عاشورا می‌افزاید: پدرم در تظاهرات خرداد سال ۴۲ شرکت داشته و می‌گوید از نزدیک کاخ مرمر رد شدیم و شعارهای تندی دادیم. می‌گفتیم خمینی خدا نگهدار تو، بمیرد دشمن خونخوار تو. اما آن روز چون عاشورا بود، نگهبانان کاخ و پلیس و ماموران امنیتی به ما کار نداشتند. تنها دو روز بعد بود که آمدند هم امام خمینی را گرفتند و هم دیگران را. آنها حرمت عاشورا را نگاه داشتند اما این‌ها نه.
مهدی کروبی، روز دوشنبه (هفتم دی‌ماه) در پیام تسلیتی به مردم، خشونت و خونریزی در روز عاشورا را گناه و مصیبتی بزرگ خواند و خطاب به مسئولان حکومتی گفت که اگر دین ندارید، لااقل آزاد مرد باشید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
درروز عاشورا خامنه ای برای سركوب مردم ,300نفر از جیره خواران بيت خودش را راهی خیابان ها کرد

خبرنگار آژانس ايران خبر : درروز عاشورا بیت خامنه ای برای سركوب مردم ,300نفر از جیره خوارانش را راهی خیابان ها کرد.موج میلیونی مردم معترض به حکومت که برای ساعت ها کنترل پاینخت را دردست داشت,خشم خامنه ای را چنان برانگیخت که مجبور به فرستادن حدود300 نفر زن ومردحاضر در بیتش به خیابان ها شد.قیام میلیونی مخالف نظام درروز عاشورا چنان سران حکومت وشخص ولی فقیه را فلج کرد که قدرت هیچ واکنشی نداشت.هنگامي كه اوضاع پایتخت وبرتری مردم معترض ودست خالی برنیروهای سرکوب گر وتا بن دندان مسلح نظام محرز گردید خامنه ای به سپاه دستور قتل عام مردم را داد اما پس از شلیک گلوله وکشته شدن تعدادی از مردم به دلیل گستردگی جمعیت وتظاهرات واعتراض در خیابان های مختلف تهران جمعیت هرگز از پای ننشست, زیرا موج جمعیت چنان گسترده ومیلیونی بود که خبر کشته شدن تعدادی از مردم تنها پس از بازگشت آنها به خانه برای بسیاری ها روشن شد.پس ازساعت ها درگیری خامنه ای برای خالی نبودن فضا ودر حدود ساعت 15 عصر که خیابان ها از مردم خلوت شده بود حدود 300 نفر از نوکرانش در بیت را به خیابان انقلاب وجلوی دانشگاه تهران فرستاد تا در تبلیغات بگوید مردم,معترضان را فراری داده اند!تبليغاتی که رساناهای حکومتی دائم به آن می پردازند.اما حقیقت این است که این تعداد از نوکران جيره و مواجب بگير خاص خامنه ای در بیت بودند که به طور سازمان دهی شده وبا عجله از خیابان فلسطین جنوبی که به بیت ولی فقیه منتهی می شود به خیابان انقلاب وارد شدند اما چون نمی دانستند باید به چه چیزی واکنش نشان دهند سراسیمه وعصبی در خیابان شعارهای پرت وپلا سردادند.حتی تصویر تلویزیون حکومت ایران نیزکه از زاویه بالا این افراد را در تقاطع خیابان وصال وانقلاب نشان می داد به خوبی گویای این مساله بود.
این ترفند خامنه ای بیش از آنکه باعث آبروداری اش شود موجب رسوایی ونشان دادن تهی بودن دستش از نیروهای وفادادر است.به طوری که در روزعاشورا جز مواجب بگیران کسی از طرفدارانش حاضر به رویارویی با مردم نشد.بنابراین وی مجبور شد حدود 300 نفر از ندیمه ها وکارکنان بیتش را به خیابان ها بفرستد تا نام اورا فریاد بزنند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گزارش تصویری از حوادث بعد از انتخابات






هیچ نظری موجود نیست: