واشنگتن پست از وضع تحریم های هدفمند علیه ایران خبر داد

 
 

Sent to you by Mehrdad via Google Reader:

 
 


روزنامه واشنگتن پست در شماره امروز چهارشنبه سی دسامبر نوشت که دولت آمریکا قصد دارد تا تحریم های هدفمندی را علیه بخش هایی از حکومت ایران وضع کند.

واشنگتن پست به نقل از مقام هایی در دولت آمریکا که نامشان اعلام نشده، گفته است که هدف از این تحریم ها، وادار کردن دولت ایران به بازگشت به میز مذاکره است . منظور مجازات ایرانیان نیست.

یک مقام آمریکایی به این روزنامه گفته است: "ما هرگز نخواسته ایم تا اقتصاد ایران را منزوی کنیم." این مقام تاکید کرده که مهم است که مردم ایران چگونه این انزوای اقتصادی را تفسیر می کنند و آیا حکومت خود را مقصر می دانند یا اینکه توجیه دولت را قبول می کنند که ما مسئول این امریم."

یک مقام دیگر دولت آمریکا به این روزنامه گفته است که تحریم ها، جایگزین تعامل با دولت ایران نیست و آمریکا می خواهد در مذاکره را همچنان باز نگه دارد.

آمریکا قصد دارد تا تحریم های جدیدی را علیه سپاه پاسداران به اجرا در بیاورد.

مقامات آمریکایی به نقش روز افزون سپاه در اقتصاد ایران و برخورد با تظاهرات اخیر اشاره کرده اند. این مقامات البته خاطرنشان کرده اند که تحریم های جدید ارتباطی با تظاهرات اخیر در ایران ندارد.

آمریکا اخیرا به ایران هشدار داده تا مهلت تعیین شده برای ارائه پاسخ نهایی به پیشنهاد آژانس بین المللی انرژی اتمی را جدی بگیرد.

ایالات متحده و فرانسه بارها گفته اند در صورتی که ایران پیشنهاد آژانس بین المللی انرژی اتمی برای مبادله اورانیوم غنی شده با خلوص پایین این کشور با سوخت راکتور هسته ای را تا پایان سال جاری میلادی نپذیرد، تحریم های بین المللی آن افزایش خواهد یافت.

آمریکا می گوید همه اعضای گروه 1+5 که متشکل از پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان است درباره مهلت تعیین شده توافق دارند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست: