نخستین واکنش رهبر ایران به حوادث روز عاشورا

 
 

Sent to you by Mehrdad via Google Reader:

 
 


khamanei

آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، در نخستین سخنرانی خود پس از حوادث روز عاشورا در این کشور، اظهار نظر سیاستمداران دنیا پیرامون حوادث اخیر در این کشور را ناشی از "خباثت ها و خود مهره شدن در جهت تغییر حقایق و واقعیت ها" خواند و آنها را متاثر از "رسانه های صهیونیستی و بیگانه دنیا" دانست.

رهبر ایران چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ (۳۰ دسامبر۲۰۰۹) در دیدار با اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا، با اشاره به آنچه او "انحراف" و "زاویه پیدا کردن" نامیده است گفت: " اگر این مسأله اتفاق نمی افتاد و عده ای در وسط راه سست عنصری نشان نمی دادند، امروز وضع کشور در زمینه های مادی و معنوی خیلی بهتر بود."

اظهار نظر رهبر ایران در حالی صورت می گیرد که روز چهارشنبه طرفداران او در اعتراض به تظاهرات روز عاشورای مخالفان دولت و به دعوت نهادهای حکومتی، در خیابان های تهران راهپیمایی و تجمع کردند.

جنگ قطعی میان 'حزب الله' و 'حزب شیطان'

روز چهارشنبه و در جریان تجمع طرفداران رهبر ایران، احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، سخنرانی کرد و مناقشه جاری در ایران را "جنگی قطعی و صریح" میان "حزب الله" و "حزب شیطان" خواند.

آقای علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود تظاهرات کنندگان روز عاشورا را "مشتی بزغاله و گوساله" نامید و به رهبران مخالفان توصیه کرد که اگر توبه نکنند "محارب" هستند.

روز یکشنبه ( ۶ دی ۱۳۸۸) همزمان با مراسم مذهبی روز عاشورا که با هفتمین روز درگذشت آیت الله حسینعلی منتظری از مراجع تقلید شیعیان نیز مقارن شده بود، معترضان به حکومت ایران در شهرهای مختلف این کشور، از جمله تهران، اصفهان، نجف آباد، مشهد، شیراز، تبریز و قم به تظاهرات پرداختند.

این اعتراض ها در تهران به درگیری شدید میان پلیس، نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها از یکسو و معترضان به حکومت ایران در سوی دیگر انجامید که در جریان این درگیری ها دستکم ۸ نفر کشته شدند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست: