واکنش برخی از فعالان فرهنگی اصول گرا به حوادث اخیر

 
 

Sent to you by Mehrdad via Google Reader:

 
 


میرشکاک،معلم،ده نمکی

جمعی از فعالان فرهنگی، منتسب به جناح راست در ایران با انتشار بیانیه ای حوادث بعد از انتخابات را محکوم کرده وبر وفاداری خود به ولایت فقیه و آیت الله خامنه ای تاکید کرده اند.

در متن این بیانیه که در خبرگزاری فارس منتشر شده، آمده است: طرح سیاست گذاران نوصهیونیست محافل "تینک تانک" واشنگتن مانند "مایکل لدین" و "دانیل پاینزم" به نام "ایران :رژیم چنج" که درآغاز سال 2001 در شورای روابط خارجی آمریکا تصویب شده بود، از 22 خردادماه سال جاری به بعد وارد فاز نهایی شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه که 57 نفر آن را امضا کرده اند آمده است:" تکنوکرات ها و نو لیبرال های خود شیفته که در 21 سال گذشته به آلاف و علوف رسیده اند و چون زالو ثروت های ملی را مکیده اند در این حادثه وارد میدان شده و برخوردارترین ها تبدیل شدند به بر اندازترین ها".

نویسندگان این بیانیه هدف کسانی که آنها را"حضرات لیدر احزاب تکنوکرات و نو لیبرال" خوانده را حذف ولایت فقیه از قانون اساسی ایران عنوان کرده اند اما به جزییات آن اشاره ای نکرده اند.

در این بیانیه اعلام شده:"عاملان اصلی این پروژه رژیم چنج اصلاح طلب نیستند چون اصلاح طلبان مشروعیت و ساختار سیاسی ایران را می پذیرند اما این افراد نه به اصل ولایت فقیه تمکین می کنند و نه حرمتی برای ساختار سیاسی، تقنینی و قضایی ایران قائل هستند".

به گفته نویسندگان این بیانیه که یوسفعلی میرشکاک، شاعر و نویسنده، سعید حدادیان، مداح و مسعود ده نمکی، کارگردان فیلم اخراجیها از امضا کنندگان آن هستند نام واقعی این جریان" اپوزیسیون بر انداز" است.

امضا کنندگان این بیانیه به اصل ولایت فقیه و رهبری آیت الله خامنه ای اعلام وفاداری کرده و گفته اند که "با شیربچه های بسیجی پشت خاکریزها همنوا" هستند.

مجتبی رحماندوست، نویسنده، علیرضا قزوه، شاعر، مسعود فراستی، منتقد سینما، امیر خورشیدفر، مستند ساز و علی معلم دامغانی که به تازگی به جای میر حسین موسوی به ریاست فرهنگستان هنر ایران منصوب شده است از جمله امضا کنندگان این بیانیه هستند.

در پایان گزارش خبرگزاری فارس از این بیانیه، بعد از نام امضا کنندگان نوشته شده : و جمعی دیگر از هنرمندان، نویسندگان و نخبگان فرهنگی کشور که فرصت هماهنگی برای درج نامشان در ذیل این بیانیه پیش نیامده است.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست: