اعتراض هواداران حکومت به وقایع روز عاشورا در ایران

 
 

Sent to you by Mehrdad via Google Reader:

 
 


تظاهرات هواداران حکومت در تهران

طرفداران آیت الله علی خامنه ای در اعتراض به تظاهرات روز عاشورای مخالفان دولت و به دعوت نهادهای حکومتی، در خیابان های مرکزی تهران راهپیمایی و تجمع کردند.

در تصاویری که شبکه خبر تلویزیون ایران از این راهپیمایی پخش کرد، تظاهرکنندگانی دیده می شدند که در میدان انقلاب، چهارراه ولی عصر، میدان ولی عصر و چند خیابان دیگر در این منطقه تجمع کرده بودند.

تظاهر کنندگان تصاویر آیت الله علی خامنه ای و آیت الله روح الله موسوی خمینی و پلاکاردهای حاوی شعار را در دست داشتند.

در یکی از این تصاویر که حدود ساعت ۱۵ به وقت تهران از شبکه خبر تلویزیون ایران پخش شد، برای لحظاتی شعار "مرگ بر موسوی" شنیده شد.

در تصویری دیگر، پلاکاردی از عکس فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی دیده می شد که بر روی آن عبارت "فائزه فتنه گر" قابل تشخیص بود.

سخنران تجمع هواداران حکومت در تهران، احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد بود که سخنان خود را با حمایت از آیت الله علی خامنه ای و حمله به مخالفان دولت آغاز کرد.

او در بخشی از سخنان خود گفت که مناقشه جاری در ایران "جنگی قطعی و صریح" میان "حزب الله" و "حزب الشیطان" است.

آقای علم الهدی در مورد کسانی که از آنها به عنوان "سران فتنه" یاد می کرد گفت که آنها ابتدا در مورد انتخابات "مطالبه به ناحق" کردند، اما حرکتی که در پی این مطالبه آغاز شد در روز عاشورا به "محاربه" انجامید.

او خطاب به رهبران مخالفان دولت گفت که بر اساس گفته های آیت الله خامنه ای، آنها تا زمانی که قوه قضائیه اعلام خواهد کرد، فرصت توبه دارند، اما اگر توبه نکنند "محارب" محسوب می شوند.

گروهی از تجمع کنندگان در میان سخنرانی آقای علم الهدی چند بار شروع به شعار دادن علیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی کردند، اما آقای علم الهدی کوشید مانع از ادامه شعارهای آنها شود.

او از تجمع کنندگان خواست که از افراد نام نبرند و به طور کلی علیه مخالفان ولایت فقیه شعار دهند.

تجمع و تظاهرات امروز هواداران حکومت در ایران، در واکنش به آنچه آنها "هتک حرمت" روز عاشورا توسط مخالفان دولت می خوانند، انجام شد.

تجمع های اعتراضی گروهی از مخالفان دولت در روز عاشورا در تهران و چند شهر دیگر ایران با برخورد نیروهای امنیتی و انتظامی به خشونت کشیده شد.

مخالفان دولت در این تجمع ها شعارهای تندی علیه آیت الله خامنه ای و سایر مقامات ایران سر دادند.

پلیس ایران تأیید کرده است که دست کم ۸ تن از مخالفان در جریان حوادث این روز کشته شدند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست: