بازداشت یک نفر در نیویورک به اتهام انتقال ارز به ایران

 
 

Sent to you by Mehrdad via Google Reader:

 
 


نشان دادگستری آمریکا

مقام های قضایی در ایالات متحده یکی از ساکنان نیویورک را به اتهام عرضه خدمات غیرقانونی انتقال ارز میان ایران و آمریکا بازداشت کرده اند.

محمود رضا بانکی که ۳۳ سال سن دارد متهم است بدون دریافت مجوزهای لازم در زمینه حواله ارز فعالیت کرده است.

او به اتهام توطئه، نقض قوانین تحریم ایران و فعالیت غیرقانونی مالی بازداشت شده و در صورت اثبات جرم تا بیست سال به زندان محکوم خواهد شد.

پریت برارا، دادستان فدرال مسوول پرونده آقای بانکی می گوید او بدون توجه به تهدیدی که از سوی ایران متوجه امنیت ملی آمریکاست، به انتقال میلیون ها دلار بین دو کشور مشغول بوده است.

مقام های قضایی آمریکا آقای بانکی را متهم کرده اند که از ژانویه ۲۰۰۶ تا سپتامبر ۲۰۰۹ به نقل و انتقال غیرقانونی ارز مشغول بوده است.

او متهم به انتقال چهار میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و دریافت پول از منابعی در عربستان سعودی، کویت، لتونی، اسلونی، روسیه، سوئد و فیلیپین است.

آقای بانکی متهم است با همکاری طرف معامله خود در ایران، انتقال و دریافت ارز از این کشور را تسهیل کرده و به همراهی او در آمریکا سرمایه گذاری کرده است.

مقام های قضایی می گویند آقای بانکی به همراه شریکش یک آپارتمان دو میلیون و چهارصدهزاری دلاری در منهتن خریداری کرده و در بازار اوراق قرضه سرمایه گذاری کرده است.

پرونده آقای بانکی علاوه بر مقام های قضایی به وسیله مقام های اداره مهاجرت و گمرک آمریکا نیز مورد بررسی است.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست: