گزارش كهریزك شایدفردا درمجلس قرائت شود

 
 

Sent to you by Mehrdad via Google Reader:

 
 

via آينده نيوز on 1/9/10

عضو كمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان پس از انتخابات در مجلس شورای اسلامی خبر داد كه گزارش نهایی این كمیته فردا در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد.

كاظم جلالی با اشاره به ارائه گزارش كمیته ویژه به رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان كرد: با تصمیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گزارش كمیته ویژه قرار است فردا در در دستور جلسه مجلس شورای اسلامی به سمع نمایندگان برسد.

نماینده مردم شاهرود در خانه ملت، در خصوص محورهای گزارش كمیته ویژه گفت: گزارش نمایندگان شامل یك گزارش اجمالی و پیوست ها و تفصیلات آن است.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم و حوادث پیرامونی آن، بازداشتگاه كهریزك یكی از محل های نگهداری دستگیرشدگان اغتشاشات خیابانی بود كه پس از اتفاقاتی كه در آن بوقوع پیوست، با دستور مقام معظم رهبری به شورای عالی امنیت ملی بازداشتگاه كهریزك بسته شد.

ضمن اینكه نمایندگانی از مجلس نیز به دستور دكترلاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی كمیته ای ویژه را درخصوص بررسی حوادث بازداشتگاه ها تشكیل داده بودند كه گزارشهای این كمیته نیز بر اساس اعلام نظر برخی از اعضای آن آماده شده ولی تا كنون اعلام نشده است.

سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز 28 آذرماه در اطلاعیه ای كشته شدن سه نفر از دستگیر شدگان در بازداشتگاه كهریزك را قتل عمد به دلیل ضرب و جرح و ونه بیماری مننژیت اعلام كرد و از مجرم شناخته شدن 12 نفر از متهمان پرونده كهریزك خبر داد.

یادآوری می شود طی روزهای اخیر برخی اخبار غیر رسمی رسانه ای مبنی بر متهم اصلی بودن یكی از مقامات سابق قضایی بازتاب های متفاوتی در رسانه ها یافته بود.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست: