افشای فیلم حضورمتكی درسازمان مركزی حامی اغتشاشگران

 
 

Sent to you by Mehrdad via Google Reader:

 
 

via آينده نيوز on 1/9/10

با روشنگری وزارت اطلاعات مشخص شد دكتر منوچهر متكی، وزیر امور خارجه كشورمان تاكنون دو مرتبه در یكی از مراكزی كه در حمایت از اغتشاشات اخیر ایفای نقش نمودند، حضور یافته و ضمن ارتباط گیری با عوامل این مركز، به تبادل نظر و گفتگو با آنان پرداخته است. 

به گزارش خبرنگار «آینده»، هرچند آقای محمود احمدی نژاد هم در سال 1385 در این مركز حساس حضوریافته و با اعضای آن بحث و گفتگو كرده، اما نكته مهم اینجاست كه آقای متكی حتی مدتی پس از اغتشاشات پس از انتخابات نیز ارتباطات خود با این مركز را قطع نكرده و در مهر ماه امسال در سفری كه به آمریكا داشته، بار دیگر سری به این مركز زده است. 

 

این در حالی است كه معاون خارجی وزارت اطلاعات اخیرا با اعلام فهرست ۶۲ رسانه و بنیاد دست اندكار «جنگ نرم» تاكید كرد كه هرگونه همكاری و ارتباط با این نهادها ممنوع و در حكم «همكاری با سازمان‌های برانداز بیگانه محسوب می‌شود.»

وی افزود: هرگونه ارتباط، عقد قرارداد و اخذ امكانات از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی كه به نوعی رابطه استخدامی با دولت دارند یا از بودجه عمومی دولت استفاده می‌نمایند، با این بنیادها و سازمان‌های خارجی ممنوع می‌باشد.

در این فهرست نام «شورای روابط خارجی آمریكا»، مركزی كه منوچهر متكی با آن ارتباط داشته نیز به چشم می خورد.

شورای روابط خارجی آمریكا، سازمانی مستقل و غیر دولتی است كه در سال 1921 تاسیس شده و دفتر اصلی آن در نیویورك واقع شده است. این شورا را عده ای از بانك داران ، حقوقدانان و بازرگانان ایجاد كرده اند تا ارتباط آمریكا را با جهان حفظ كنند و اكنون وظیفه خود را كه "ایجاد درك بهتر جهانی نسبت به سیاست خارجی پیش روی آمریكا و سایر دولت ها"عنوان شده انجام می دهد.فعالیت های اصلی این شورا عبارتند از گردهمایی در نیویورك، واشنگتن و برخی دیگر شهرهای آمریكا یا جهان برای بحث در مورد مسائل اساسی سیاست خارجی، اجرای برنامه مطالعاتی گسترده و ...

محمود احمدی‌نژاد در مهر ماه سال ۸۵ در كنفرانس مطبوعاتی در نیویورك اعلام كرد «در جلسه‏ای كه با شورای روابط خارجی آمریكا داشتیم در محل اقامتمان، من دیدم، آنها هم خیلی دلسوزی می‏كنند برای ملت ایران…»

همچنین سه سال پس از آن در مهر ۸۸ ( 01 اكتبر 2009)سایت اینترنتی شورای روابط خارجی آمریكا متن مصاحبه‌ای را منتشر كرد كه توسط یكی از كاركنان این شورا با منوچهر متكی انجام شده بود.

فیلم كامل سخنرانی متكی در این مركز را اینجا ملاحظه كنید.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست: