هك پی در پی سایت های بی دفاع دولتی!

 
 

Sent to you by Mehrdad via Google Reader:

 
 

via آينده نيوز on 1/8/10

به نظر غیر عادی و عجیب نیست، ولی وقتی سایت های دولتی كه با هزینه های بسیار بالایی شامل سخت افزار و نرم افزار برای آن صرف می شود و نیروی انسانی متخصص برای آن جذب می شود، علت هك پی در پی سایت های دولتی را گنگ می كند.

به گزارش خبرنگار آینده، هك سایت وزارت ارشاد و دیوان محاسبات در روز جمعه نشان از بی دفاع بودن این پروژه های مهم ملی و خدمات رسانی دولت الكترونیك در كشورمان می باشد.

اگر قرار باشد خدمات الكترونیكی كشورمان از سوی هكرها مورد حمله یا اختلال قرار گیرد، بهتر است دست اندركاران دولت الكترونیك یا از نسخه دیگری برای وابسته كردن كشور به این خدمات بهره ببرند یا دست كم جای خود را به متخصصان واقعی این حوزه بسپارند.

در حالی كه فارغ التحصیلان رشته الكترونیك دانشگاه های معتبر كشورمان در دانشگاه های آمریكا و كانادا پیشرفته ترین روش های حفظ امنیت شبكه و حفاظت از پورتال ها و مراكز مهم اینترنتی را طراحی و اجرا می كنند، اما برعكس باید هر روز شاهد لطمه های سخت به سایت ها و پورتال های مهم دولتی و خدماتی كشورمان باشیم.

تصور اینكه اگر سابقه مالیاتی یا تحصیلی شهروندان وابسته به دولت الكترونیكی یا حتی دسترسی به خدمات دیگر این حوزه فرایندی بسیار ساده پیدا كند، به تنهایی می تواند امنیت زندگی مردم را دستخوش تهدیدهای فراوانی كند.

آیا بازهم به رغم هزینه های گزاف و وحشتناك بازهم باید شاهد هك سایت های دولتی و خدمات الكترونیكی در حوزه اینترنت كشورمان باشیم؟

تصویر سایت هك شده وزارت ارشاد

تصویر سایت هك شده دیوان محاسبات


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست: