نماینده اصولگرای مجلس: 'احمدی نژاد هم در ایجاد بحران مقصر است'

 
 

Sent to you by Mehrdad via Google Reader:

 
 


علی مطهری

در تازه ترین انتقادها از اصولگرایان "افراطی" در ایران، علی مطهری، عضو فراکسیون اصولگرای مجلس، محمود احمدی نژاد را نیز در ایجاد بحران سیاسی فعلی در ایران مقصر دانسته و خواهان "به رسمیت شناخته شدن اعتراض و مخالفت در جمهوری اسلامی" شده است و همچنین علی لاریجانی، رئیس مجلس این کشور از "حملات" به محسن رضایی انتقاد کرده است.

آقای مطهری در برنامه ای که به صورت زنده از شبکه سوم تلویزیون ایران پخش می شد، در مورد "فصل الخطاب" قرار دادن دستورات رهبر ایران و پیشنهاد وی در زمینه پایان دادن به اعتراض ها، گفت: "اگر یک شخص با یک نظر رهبری موافق نبود، او ضد ولایت فقیه نیست؛ خب برخی از این افراد با برخی نظرات رهبری در آن نماز جمعه [29 خرداد] موافق نبودند اما همچنان دلبسته انقلاب و در دایره نظام هستند."

این نماینده اصول گرا در زمینه نقش رسانه های داخلی و خارجی در تحولات اخیر سیاسی این کشور گفت: "رسانه ملی [تلویزیون ایران] می توانست در همان ابتدا با حضور همه سلایق در انعکاس رسانه‌ای اتفاقات، این جریان را خیلی طبیعی جلوه دهد و به آن پایان بخشد."

آقای مطهری با محکوم کردن قسمت های ابتدایی بیانیه ۱۷ میرحسین موسوی، بخش هایی از آن را مثبت خوانده و گفته است: "نقطه آغاز این لجبازی‌ها و دشمنی‌ها، مناظره‌های انتخاباتی بود و بنده معتقدم عذرخواهی می‌تواند همه مسائل را حل کند و در این داستان، هم سران معترض باید عذرخواهی کنند و هم آقای رییس جمهور و البته بدیهی است که سهم دو طرف در این مناقشات یکسان نبوده است."

این نماینده اصولگرای مجلس ضمن انتقاد از بازداشت های گسترده فعالان سیاسی گفته است: "این بازداشت‌های طولانی و بعضا بی اساس برای چیست؟ آیا به صرف رای دادن به آقای موسوی و یا حضور در ستاد انتخاباتی باید برخی را دستگیر کرد؟ این بستن فضای نقد و نظر، توقیف نشریات برای چیست؟"

علی مطهری روز سه شنبه ۱۵ دی (۵ ژانویه) نیز در گفت و گو با پارلمان نیوز ضمن انتقاد از تهیه گنندگان طرح دوفوریتی "کاهش مهلت تجدیدنظرخواهی اعدام محارب به ۵ روز" گفته بود: "این طرح ناشی از روحیات افراطی و تند برخی از طراحان مخصوصا آقای حسینیان است".

آقای مطهری با اشاره به این که آقای حسینیان "علاقه خاصی به اعدام دارد"، گفته بود: "زمانی که ایشان قاضی بود، حکم های اعدام بسیاری صادر می کرد".

روح الله حسینیان، نماینده تهران در مجلس ایران که از حامیان دولت محمود احمدی نژاد محسوب می شود، روز پنج شنبه۱۷ دی (۷ ژانویه) طی نامه ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا کرده است.

'نباید به کوچکترین تفاوت رأی افراد را مخالف و منافق نامید'

علی لاریجانی

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران روز پنج شنبه ۱۷ دی (۷ژانویه) در قم گفته است: "نباید به کوچکترین تفاوت رأی افراد را مخالف و منافق نامید."

رئیس مجلس ایران در دفاع از محسن رضایی گفته است: "من مطمئن هستم اگر باز هم جنگی رخ دهد محسن رضایی همان سرباز گذشته است. اگر نقد نظریات سیاسی می‌کنید که برای جامعه هم لازم است، با رعایت سوابق افراد و با دید منصفانه انجام دهید. امروز جامعه احتیاج به تقویت همگرایی دارد نه تخریب آنان و ایجاد اختلاف."

طی روزهای گذشته انتشار نامه محسن رضایی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران، به آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران و در پی انتشار بیانیه ۱۷ میرحسین موسوی با واکنش تند گروهی از اصولگرایان مواجه شد.

آقای رضایی در نامه خود با اشاره به آخرین بیانیه میرحسین موسوی یکی از رهبران مخالفان دولت، این بیانیه را عقب نشینی آقای موسوی از "انکار دولت محمود احمدی نژاد" توصیف کرده و پیشنهادهای او درباره پاسخگویی دولت را "سازنده" عنوان کرده بود.

آقای لاریجانی گفته است: "از جانب دیگر باید توجه داشت بین مقولات سیاسی مخلوط ‌سازی نشود به کوچکترین تفاوت رأی افراد را مخالف و منافق نکنند، تذکر رهبر معظم انقلاب در جذب حداکثری و دفع حداقلی و تذکر دیگر ایشان که به مجرد هر اختلاف نظری شعار منافق ندهید، این سیاست متین را نشان می‌دهد که به خلاف استراتژی دشمن باید در داخل همه تلاش کنند فضای وحدت‌بخش را ایجاد نمایند تا شرایط کار و تلاش و سرمایه‌گذاری و توسعه فراهم گردد."


 
 

Things you can do from here:

 
 

۱ نظر:

Unknown گفت...

آیت‌الله منتظری پدر انقلاب اسلامی فرمودند: 
حفظ نظام مقدمه ‌است برای حفظ و انجام دستورات اسلامی. اگر بنا باشد به بهانه حفظ نظام، اقدامات ضد اسلامی انجام شود، نه نظام خواهد ماند نه اسلام
بسیجیها برادران و پدران ما هستند ‌ای برادر بسیجی‌آیا وجدانا شما قبول دارید رفتار شما به مردم مسلمان ما، رفتار اسلامی هست
چطور این جمهوریه عزیز اسلامی ما دو‌ام خواهد آورد وقتی‌رفتار دولت با مردم مسلمان ما کاملا غیر اسلامی هست