چگونه سایت های خبری را بدون فیلتر بخوانیم؟

یکی از راههای گسترش آگاهی ها انتشار اخبار درست است. اما هم اکنون بیشتر سایت های جنبش سبز فیلتر هستند.

پیدا کردن فیلتر شکن نیز دردسر های خاص خود را دارد اما یک راه ساده تر برای خواندن مطالب و اخبار سایت های فیلتر شده وجود دارد و آن هم استفاده از ریدر است. در ایمیل یاهو و همچنین جی میل این ریدر وجود دارد که به خاطر امنیت بیشتر جی میل آموزش استفاده از گوگل ریدر داده می شود.

ابتدایی ترین نیاز داشتن یک ایمیل از نوع جی میل است و سپس این مراحل را طی میکنید. من با سایت میرحسین موسوی یعنی کلمه شروع می کنم اما میشود در همه سایت ها آن را اجرا کرد:



به این روش وارد ریدر می شوید. سپس چنین صفحه ای برای شما باز می شود:


بعد وارد سایت فیلتر شده می شوید یا آدرس فید آن را به دست می آورید.

آدرس خوراک سایت کلمه http://www.kaleme.com/feed

با کلیک در جایی که نوشته RSS  می توان آدرس فید را به دست آورد و سپس به گوگل ریدر برگشت و آن را در قسمتی که نمایش داده شده گذاشت: یعنی بخش Add subscription را کلیک کرد و آدرس خوراک را وارد کرد.



بعد Add را فشار می دهید. حال تازه ترین اخبار سایت کلمه را می توانید بدون فیلتر مشاهده کنیدو بخوانید.


مطالب دیگر درباره گوگل ریدر:


چرا و چگونه از گوگل ریدر استفاده کنیم؟

قصد آموزش طریقه استفاده از این مخلوق اینترنتی گوگل را دارم ، برای استفاده از تمامی سرویس های گوگل لازم است یک اکانت در گوگل داشته باشید که با همان اکانت میتوانید از تمامی سرویس های گوگل استفاده کنید، برای ساخت اکانت میتوانید به اینجا بروید.

بعد از ساخت اکانت به این صفحه میروید و نام کاربری و رمز عبورتان را وارد میکنید اگر نام کاربری و رمز عبورتان صحیح بود وارد صفحه اصلی گوگل ریدر میشوید (این تصویر) اگر قبلا اکانتی نداشتید و مشترک سایتی نشدید این صفحه را مشاهده می کنید : (این تصویر)  در مرحله بعدی شما باید آدرس آر اس اس سایت یا وبلاگ مورد علاقتون که قصد پیگیری مطالب آن را دارید در گوگل ریدر وارد نمائید برای این کار ابتدا از ساید بار سمت چپ گزینه Add subscription را انتخاب می کنید و سپس آد Rss و یا آدرس سایت مورد نظرتون رو وارد کنید به این شکل : Http://kaleme.com  گوگل ریدر فهرست آخرین مطالب این سایت رو برای شما نشون میده، محتوا اون رو در در صورت داتن دسترسی به صورت کامل برای شما نشون میده، بنابراین اگر مطالب سایت فیلتر شده ای رو می خونید کافیه ادرس اون رو به گوگل ریدر بدید تا کار رو برای شما آسون کنه.

طریق اضافه کردن یک فید به گوگل ریدر (مشترک شدن)

برای این کار ابتدا از ساید بار سمت چپ گزینه Add subscription را انتخاب می کنید را در قسمت ظاهر شده وارد و دکمه Add را فشار می دهید (شکل) سپس در سمت راست تعدادی از آخرین مطالب سایت موردنظر ظاهر میشه (شکل) و در قسمت چپ عنوان سایت موردنظر به لیست Feed های شما اضافه میشه (شکل) و شما میتوانید هر بار که سایت یا وبلاگ های مورد نظر به روز شود با مراجعه به صفحه خود در گوگل ریدر از مطالب آنها با خبر و مطالب آنها را مشاهده نمائید.

(این آموزش در حد یک استفاده کاربردی میباشد و شما پس از مدتی کارکردن با گوگل ریدر تمامی فوت و فن های آن را فرا میگیرید و با امکانات دیگر این برنامه آشنا خواهید شد، اگر در طول انجام این کارها به مشکلی برخوردید با من تماس بگیرید.)

Like  دوست داشتن یک لینک امکان جدید گوگل ریدر

گوگل ریدر همواره به عنوان غول عرصه فید‌خوانی آنلاین شناخته شده است. اگر نمی‌دانید فید چیست این مقاله را رها کرده و اول پست  فیدگردی، اینترنت با بالاترین سرعت را که یک فتحی نوشته بخوانید،

  • لایک، چیزی که بالاخره رد و پایش به گوگل ریدر هم رسید

با لایک که آشنا هستید. همان که اول در فرندفید و در آخر به فیس‌بوک رسید. حالا در گوگل ریدر هم می‌توانید ببینیدش. برای این کار روی لایک در پایین هر پست کلیک کنید یا از کلید میان‌بر L استفاده کنید.

به طور کلی لایک گزینه ای هست که متفاوت از شیر کردن لینک، شما با زدن گزیده لایک اعلام می کنید که این لینک مورد علاقه شما هست، کاربران دیگری که لینک رو می بینیند می فهمن که شما به اون علاقه دارید

برای این‌که تمرینی هم بشود می‌توانید گزینه لایک زیر همین مطلب را اگر پسندیدید، انتخاب کنید. اگر انتخاب کردید مرسی :) این کار شما باعث دلگرمی نویسنده شده و باعث می‌شود دوستان شما از علاقه‌مندی شما به آن مطلب باخبر شوند. فقط ای‌کاش کمی تنوع وجود داشت و از کلمه Like استفاده نمی‌شد :|

افراد مختلف را در سطح نت بیابید و فالو کنید

گوگل یک سرویس کمتر شناخته‌شده دارد به اسم گوگل پروفایل که اطلاعات کاربرانش را نگه‌داری می‌کند. اگر گوگل پروفایل به کمک گوگل ریدر‌ بیاید می‌شود همین که حالا شما می‌توانید افراد مختلف را در سطح نت بیابید و فالو کنید ( شباهت کلمه فالو با آن فالو توییتر اتفاقی است! )

مثال: http://www.google.com/reader/view/#profile-search/kazemi.eni

شما می‌توانید افراد را با نام و موقعیت جستجو کنید. البته این منوط به این است که حتما آن فرد، آیتم‌های شیرشده‌اش را خصوصی نکرده باشد. مثلا بزنید : Eni یا انی کاظمی، اون وقت من پروفایل من رو می بینید، بعد از مشاهده می تونید من رو به عنوان دوست انتخاب کنید، با فالو کردن من Fallow  شما لینک های اشتراکی من رو می خونید البته اگر  خصوصی نباشه؟ بله! خصوصی:

آیتم‌های به اشتراک گذاشته‌تان را خصوصی کنید

طبیعی است بالاخره یک جایی گوگل‌ریدر باید می‌فهمید شیر کردن الکی آیتم‌ها ممکن است عواقب وخیمی به همراه داشته باشد. حالا فهمیده است و شما می‌توانید از این صفحه آیتم‌های شیر شده خودتان را به انواع و اقسام حالات، خصوصی کنید. روش کار بسیار ساده است و نیازی به توضیح نیست اما اگر مشکلی بود در کامنت‌ها سوال بفرمائید.

یک لینک درست مانند ارسال یک مطلب و درمان برای پروفایل و آیتم‌های اشتراکی شما

واقعا آن لینک‌های پر از عدد و رقم را به دور بیاندازید. چه بودند آنها؟ برای این‌که راحت‌تر بتوانید به دیگران آدرس بدهید و دیگران را از نعمت استفاده از آیتم‌های اشتراکی‌تان بهره‌مند کنید می‌توانید آدرسی متناسب با یوزرنیم گوگل خودتان داشته باشید. نمونه آن را می‌توانید در آیتم‌های اشتراکی من و پروفایل Eni kazemi ببینید:

http://www.google.com/reader/shared/kazemi.eni

http://www.google.com/profiles/kazemi.eni

من این‌کار را از صفحه Friends-manager-page گوگل ریدر انجام دادم ( شاید راه دیگری هم داشته باشد ). البته قبل از آن باید از صفحه گوگل پروفایل اجازه اتصال یک لینک را بدهید

http://greeninformation.blogfa.com/post-1.aspx

هیچ نظری موجود نیست: